Co nám chybí?

Co bychom měli doplnit aby nás nebolela hlava a byli jsme méně unaveni? Udělaly se vám bílé fleky na nehtech a opary? Přináším vám pár tipů co dělat, když vás něco takového přepadne a jak takovým situacím předcházet.

Migréna

Pokud se budete vyhýbat potravinám, které mohou bolest hlavy aktivovat a zaměříte se na ty, které ji mohou předcházet, můžete snížit počet záchvatů bolestí hlavy a také jejich intenzitu.

Čemu se vyhýbat?
Tučné pokrmy (salámy, uzeniny, sýry, máslo, zmrzlina) a dráždivé potraviny, jako jsou mléčné výrobky, čokoláda, přísady do jídel (glutamát sodný) a umělá sladidla.

Co zařadit?
Hořčík (v rostlinné podobě jsou nejlepší například mandle, celozrnné obiloviny, luštěniny, listová zelenina), zázvor, káva a tučné ryby (hlavně kvůli omega-3 mastným kyselinám).

Únava

Některé běžné stravovací návyky z těla vysávají energii – a řada relativně jednoduchých opatření vám může opět dodat sílu.

Čemu se vyhýbat?
Cukr, kofein, alkohol – rychle vás povzbudí a ještě rychleji vám energie klesne. Výsledkem je ještě větší únava, než byla na začátku.

Co zařadit?
Železo v pistáciích (nesolených), špenát, citrusové plody a zeleninu s vyšším obsahem beta-karotenu (batáty, mrkev). Železo se nejlépe vstřebává s vitamínem C, proto se nebojte váš zeleninový salát posypaný semínky doplnit například citrónovou šťávou.

Bílé fleky na nehtech

Tyto světlé flíčky jsou už veliké varování toho, že tělu schází zinek.

Co zařadit?
Na zinek jsou nejlepší dýňová semínka. Pro lepší vstřebání přidejte do salátu například olivový olej, jezte bílé fazole, cizrnu a pijte různá rostlinná mléka.

Akné

Už jste mimo pubertu a stále vás trápí akné? Změna jídelníčku vám může pomoci mít zpět hladkou a krásnou pleť.

Čemu se vyhýbat?
Vylučte ze své stravy „bílé potraviny“ – bílé pečivo a potraviny, které jsou tvořeny převažně z jednoduchých sacharidů.

Co zařadit?
Para ořechy mají vysoký podíl selenu, silného antioxidantu, který nepříjemné akné potlačuje. Dobře působí v kombinaci s vitamínem E, proto je dobré jíst para ořechy spolu s mandlemi a například červenou paprikou.

Opary

Stres, únava, nadměrné slunění, ale i jiný aktivárot může probudit spící virus herpes. Je tedy třeba konzumovat potraviny, které posilují imunitní systém.

Čemu se vyhýbat?
Zapomeňte na čokoládu, obsahuje totiž hodně argininu – v boji s opary konkuruje prospěšnějšímu lysinu.

Co zařadit?
Potraviny bohaté na lysin – luštěniny v jakékoli podobě. Dále česnek na podpoření obranyschopnosti a hodně ovoce a zeleniny.

Vysoký krevní tlak

Na zvýšení krevního tlaku mají vliv věk, stres a potraviny, které pravidelně konzumujete. Krevní tlak lze regulovat jednoduchými změnami ve stravování.

Čemu se vyhýbat?
Omezte sodík (součást kuchyňské soli) a krevní tlak se vám výrazně sníží. Vyhněte se zpracovaným potravinám – rychlé občerstvení, hamburgery,… Dále omezte kávu a alkohol.

Co zařadit?
Hořčík a vápník v podobě luštěnin, dýňových semínek, špenátu a ryb. Nezapomeňte také na draslík (banány, brambory, sušené ovoce) a větší příjem ovoce a zeleniny.