Výživový koutek: červená řepa

Červená řepa je extrémně zdravá zelenina, která má mnoho přínosů pro naše tělo. Pomáhá nám redukovat vysoký krevní tlak, má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém a podporuje detoxikační procesy v našem těle.

Nejdůležitější látky a prvky, které obsahuje:
– vitamíny B a C, vápník, hořčík, draslík, křemík, železo, selen, zinek, kyselina listová, antioxidanty betain a betacyanin.

Co vše může řepa podpořit?

Snižuje hladinu cholesterolu
Má velmi příznivé výsledky při snižování špatného LDL cholesterolu. Tomu dopomáhá vláknina a antioxidanty v řepě.

Pomoc při trávení
Vysoký obsah rozpustné vlákniny v řepě zabraňuje zácpám a zlepšuje tak celkovou kvalitu stolice. Řepa je také vysoce močopudná – zabraňuje tak nežádoucímu zavodňování těla.

Pomoc při detoxikaci
Neutralizuje škodlivé látky v těle a následně podporuje jejich vylučování z těla.

Prevence rakoviny
Čerstvá šťáva z červené řepy pomáhá jako prevence proti rakovině a zároveň slouží jako podpůrný lék při léčbě a následné rekonvalescenci.

Zlepšuje činnost srdce

Pomáhá při zotavování po klíšťové encefalitidě

Zlepšuje činnost jater, žlučníku, ledvin a žaludku

Jak červenou řepu využít?

  • Salát ze syrové řepy – pouze řepu oloupeme, nastrouháme a smícháme například s jablkem a paprikou. Zakápneme olivovým olejem, můžeme posypat slunečnicovými semínky.
  • Šťáva z červené řepy – udělejte si čerstvou šťávu z řepy, pomeranče a jablka – a máte zimní vitamínovou bombu.
  • Na vysoký krevní tlak je skvělá sklenička se šťávou z červené řepy a lžičkou medu.
  • Na chřipku a nachlazení si odšťavníme řepu, mrkev a kousek celeru.
  • Pokud vaříme řepu, vždy ve šlupce, aby neztratila vitamíny.
  • Vařenou řepu můžeme oloupat a následně opéct v troubě s posypanou tymiánem a pokapanou olivovým olejem.