Omáčka ze sušených rajčat

O omáčky k těstovinám, nokům nebo rýži u nás není nouze. Teď v zimě krásně prohřejí, zasytí a co je nejdůležitější – ukryjeme do nich téměř vše. Od zeleniny, co vám zbyla ještě v lednici až po luštěniny, které jsou cenným zdrojem bílkovin. Já tentokrát uvařila omáčku, která vás dostane svojí chutí a lehkostí.

 

Podáváme s noky nebo těstovinami. Pokud použijeme celozrnné těstoviny a podáváme například se salátem z čerstvé zeleniny, naklíčených semínek a luštěnin, máme výborné plnohodnotné jídlo.

Léto co léto sušíme rajčata. Máme z toho vždycky spousty sklenic, které v zimě otevíráme se vzpomínkami na teplé léto. V receptu používám ovesnou smetanu. Celá omáčka je tak lehčí než s kravskou smetanou, ale pokud doma rostlinnou verzi nemáte, můžete použít obyčejnou – jen prosím koukejte na složení smetany a kupujte pouze tu bez různých přidaných aditiv. Dá se sehnat i v bio kvalitě, což je nejlepší řešení.

Pár slov ke zdraví…

V sušených rajčatech můžeme najít zdraví prospěšnou a důležitou látku – lykopen. Je to antioxidant, který působí jako prevence vzniku rakoviny (nejčastěji trávicí soustavy a prostaty). Chrání kůži před UV zářením a působí blahodárně na tlak
a oběhovou soustavu. Rajčata jsou často naložena ve slunečnicovém nebo olivovém oleji – ten je velmi důležitý při vstřebávání vitamínů a minerálů. Samotná sušená rajčata obsahují až 10x více lykopenu než rajčata čerstvá.

4 porce – 40 minut

Podáváme s noky nebo těstovinami. Pokud použijeme celozrnné těstoviny a podáváme například se salátem z čerstvé zeleniny, naklíčených semínek a luštěnin, máme výborné plnohodnotné jídlo.

Ingredience
  • 6 paprik (můžete namíchat žluté a červené)
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 4 stroužky česneku
  • malá sklenička sušených rajčat
  • sůl, pepř podle chutí + chillí (lze vynechat)
  • 2 lžíce kukuřičné mouky (možno nahradit pohankovou, špaldovou)
  • 400 ml ovesné smetany (mandlové, kravské)
Postup

1.
Papriky omyjeme, očistíme a podélně rozpůlíme. Řeznou stranou je položíme dolů na pekáč a pečeme přibližně půl hodiny na 200 stupňů. Slupka by měla trochu ztmavnout a nafouknout se.

2.
Na oleji zlehka opečeme česnek a přidáme na kousky pokrájená sušená rajčata a papriky. Přimícháme kukuřičnou mouku, koření a přilijeme smetanu. Vše necháme prohřát, vezmeme tyčový mixér a pořádně rozmícháme do hladka. Pak ještě chvilku vaříme, dokud omáčka nezhoustne.

3.

Podáváme s noky nebo těstovinami. Pokud použijeme celozrnné těstoviny a podáváme například se salátem z čerstvé zeleniny, naklíčených semínek a luštěnin, máme výborné plnohodnotné jídlo.