Zeleninové placičky

Brokolice, květák, pórek, cibule… sešlo se mi to v lednici, je potřeba to spotřebovat. Co z toho mám tak narychlo udělat? Nejrychlejší, nejchutnější a nejjednodušší způsob je udělat z nich placičky. Děti je mají rády a můžete si je zabalit třeba i s sebou na cestu na svačinu.

Teď přes zimu se mi vždy sejde z jednoho nákupu v lednici více zeleniny a je pak potřeba jí rychle spotřebovat. Placičky mají děti rády už z toho důvodu, že je můžou hezky chytit do ruky a jen ukusovat. Můj roční syn z toho má ohromnou radost. Nikde mu nic neteče, moc ho to neumaže (což teší zase mě) a on má ten pocit, že konečně obědvá sám.

Formováním placiček krásně zabavíte děti – budou se v těstě patlat a tvořit a bude je to ohromně bavit 😉


Pár slov ke zdraví…

Brokolice je bohatým zdrojem hlavně vitamínu C, betakarotenu a vitamínu E.
Z minerálních látek je zde důležitý draslík, vápník a hořčík. Jsou zde antioxidační složky, které mají silný protirakovinný efekt a pro zajímavost: v brokolici byly objeveny složky, které prokazují vyšší účinnost v boji proti bakterii, která způsobuje žaludeční vředy, než moderní antibiotika!

4 porce – 45 minut

Ingredience

  • 1 květák
  • 1 brokolice
  • kousek pórku
  • malá sklenička sušených rajčat
  • 1 cibule
  • hrst ovesných vloček
  • pepř, sůl, muškátový oříšek
  • lžíce domácí BBQ omáčky (můžete nahradit lžící rajčatového protlaku)
  • 1 vajíčko
  • 1 lžíce semínek dle chuti (chia, slunečnicová, sezamová,..)

Postup

1.
Na růžičky rozdělený květák a brokolici dáme na pět minut vařit do hrnce s osolenou vodou. Scedíme a dáme okapat.

2.
Po vychladnutí je dáme do velké mísy, kde je rozmačkáme mačkadlem na brambory. Přidáme na drobno nakrájený pórek, na ještě menší kousky nakrájenou cibuli, pokrájená sušená rajčata, BBQ omáčku, semínka a vajíčko. Přidejte koření podle chuti. Vše důkladně promícháme a přisypáváme ovesné vločky dokud nemáme směs, která nelepí a z které se krásně dělají placičky. Vždy stačí v ruce udělat menší kouli a na pekáči, na kterém je pečící papír, splácnout do placky.

3.
Vložte do trouby na 200 stupňu a pečte cca 20 – 30 minut. Dokud nebudou placičky hezky dozlatova.

4.
Jako příloha se krásně hodí šťouchané vařené batáty a zeleninový salát.